آيا ميدانستيد كه اگر از سئو تصاوير در وبسايت خود استفاده نكنيد، رتبهبندي جستجوي بهتري را از دست ميدهيد؟ چه براي يك مجله آنلاين مقاله بنويسيد، چه يك وبلاگ نويس تمام وقت يا كسب و كاري كه به دنبال فرصت هايي براي بهبود رتبه خود در صفحات نتايج موتورهاي جستجو (SERPs) است، متوجه خواهيد شد كه آيا مقاله شما به تصوير نياز دارد يا خير.
پاسخ بله است.”
در تمام زمينه هاي سئو – سئوي رستوران، سئوي خدمات خودرو، سئوي مراقبت هاي بهداشتي، سئوي املاك و مستغلات، تصاوير به مقالات جان مي بخشند و وب سايت شما را براي موتورهاي جستجو و كاربران بهينه مي كنند. البته به شرطي كه سئو تصاوير را جدي گرفته باشيد.
گوگل ميتواند تصاوير را بخواند و رتبهبندي شما را بهبود بخشد، و مشتريان احتمالاً مقالاتي را كه با عكسها نشان داده شدهاند مشاهده ميكنند. پس سئو تصاوير نقشي اساسي را ايفا ميكند. اگر هنوز تصاوير خود را بهينه نكرده ايد، فرصت هاي بازاريابي سودآور را از دست داده ايد. اما نگران نباشيد! ميتوانيد اكنون سئو تصاوير را در وبسايت خود به اجرا درآورده و نتيجه اي مطلوب بگيريد.
معرفي سئو تصاوير
سئو تصاوير فرآيند بهينه سازي تصاوير در وب سايت شما است، بنابراين يافتن و “خواندن” براي موتورهاي جستجو آسان تر است، در نتيجه رتبه بندي و ديده شدن محتواي شما در گوگل و ساير موتورهاي جستجو بهبود مي يابد. سئو تصاوير شامل عناصري مانند زمان بارگذاري، اندازه تصوير و نوع تصوير و همچنين بهينه سازي كلمات كليدي و متن هاي جايگزين در نام فايل هاي تصويري شما مي باشد.
سئو تصاوير اغلب يك عنصر ناديده گرفته شده در سئو داخلي صفحه است، اما اين بدان معنا نيست كه اهميتي ندارد. اگر بهينه سازي را ناديده بگيريد، سئوي تصاوير ضعيف مي تواند تأثير منفي بر توانايي صفحه شما در افزايش ايندكس، كسب بك لينك هاي ارزشمند و ايجاد ترافيك ارگانيك ارزشمند داشته باشد.
همچنين به خاطر داشته باشيد كه جستجوي تصوير در سال هاي گذشته اهميت فزاينده اي پيدا كرده است. در سال 2018، گوگل دكمه “مشاهده تصوير” را از نتايج جستجوي خود حذف كرد، كه كاربران بيشتري را تشويق كرد كه به جاي آن از وب سايت بازديد كنند تا تصوير را مشاهده كنند. اين تغيير كوچك منجر به افزايش 37 درصدي بازديدكنندگان سايت براي اكثر وب سايت ها شد.
البته براي به نمايش در آمدن تصاوير بايد آنها را بهينه سازي نمودد و از سئو تصاوير استفاده كرد. اخيراً Google Images رابط كاربري خود را با ابرداده ها، فيلترها و اسناد جديد اصلاح كرده است. اين فيلترهاي جديد نشان ميدهند كه گوگل ويژگيهاي يك تصوير و همچنين نحوه تناسب تصوير با زمينه محتوا را ميداند.
هميشه از تصاوير استفاده كنيد!
امروزه گوگل تماماً در مورد تجربه كاربري است، به همين دليل است كه محتواي شما بايد با در نظر گرفتن كاربر نوشته و طراحي شود . در مورد تصاوير، عكسهايي كه به درستي قرار داده شده و پيادهسازي شدهاند ميتوانند به خوانندگان كمك كنند تا مقاله شما را بهتر درك كنند و بفهمند. اگر ميخواهيد 1000 كلمه كسلكننده را «هيجان انگيز» كنيد، پستهاي رسانههاي اجتماعي خود را فريبنده تر كنيد، يا از طريق نمودار جريان داده بر كلمات خود تأكيد كنيد، تصاوير كار خود را انجام خواهند داد. اين يك توصيه ساده است:
براي بهبود محتواي خود به همه مقالات خود عكس اضافه كنيد. علاوه بر اين، جستجوي بصري اهميت بيشتري پيدا مي كند. چشم انداز آينده گوگل بر اين توسعه تاكيد دارد . و همانطور كه در بالا توضيح داده شد، محتواي بصري با كيفيت مي تواند كمي ترافيك به شما بدهد. سئو تصاوير اگر بر روي تصاوير وبسايت شما پياده سازي شده باشد ميتواند به طور قابل توجهي ترافيك را افزايش دهد پس سئو تصاوير را دست كم نگيريد.
مطالعه بيشتر: چرا ساختار سايت در سئو مهم است؟
براي مطالعه بيشتر كليك كنيد.
ادامه مطلب
بازدید: